28 Ocak 2009 Çarşamba

İSTANBUL


2005 yılında girişilen ülke tanıtım çalışmalrında, baş rolü İstanbul sahiplenmişti.
Bu sahiplik yüzünden inanılmaz organizasyonlar yapılarak şehir halkına işkence çektirildi ama her şey daha fazla turist içindi...
Peki neydi bu organizasyonlar; mesela köprüde teniz oynandı. O zaman dünya klasmanında 10. sırada yer alan VENNÜS WİLLİAMS 15 Mayıs günü, Türk tenisçi İPEK ŞENOĞLU ile boğazın tam ortasına kurulan mini bir tenis kortunda gösteri maçı yaptı...Amaç, ilk kez düzenlenen WTA İST.CUP Tenis Turnuvasını tanıtmak... Maç sonrası; iki kıta arasında maç yapmak büyük bir heyecan, rüyamda görsem inanmazdım dedi...
Daha durun! 2.bomba da hemen aynı gün patladı. Sultan Ahmet Hipodrom Meydanında öyle bir atraksiyon vardı ki...Renault Formula 1 şoförü,Fernando Alonso gösteri yaptı. Koca meydan kapatılmış Alonsonun tozu dumana katmassı izlenmişti...
Bitmedi....
17 Temmuzda ise, Redbull pilatu, D. COULTHARD, asyadan avrupaya formula 1 arabasıyla geçen ilk pilot olmayı başardı.
Şimdi bu tanıtım atraksiyonları ülkeye ne kattı bilmiyorum. Aha burda tartışabiliriz.Ama şu bir gerçek ki, o yıl İstanbul'da gösteri yapanlar ihya oldu birer birer.






V. Williams; Wimbledon'ı 3 yıl aradan sonra kazandı
Fernando ise; Formula tarihinin en genç şampiyonu unvanını alıştı o zaman itibariyle.
şimdi değil sanırım.Hamilton'a geçti o unvan...

Diyorum ki, madem böyle uğurlu bir yer, gitsin bir tane büyük taık, hipodrom meydanında antranman yapsın, başka bir takımda boğazda hazırlık maçı... Belki bir tane avrupa kupası getiririz ülkemize...

0 yorum: