3 Şubat 2009 Salı

__________POLİS___________


Sanal alemde kim ağzına ne gelirse yazıyor...Kimseye yazma denilemez zira biz de burda ağzımıza ne gelirse yazıyoruz...Ama şu an ağzıma gelenleri yazamamak için kendimi zor tutuyorum.
Küfürden nefret ettim son iki gündür,okuduklarımı yorumlamanın başka bir yolu olmalı diye düşündüm.
Şöyle geçmişe doğru bi uzanıyor gözlerim. Çok değil 26 yıllık bir hayat benimkisi...Futbolla tanışmam 4.sınfa denk gelir...Kayseri de, Bingölde,Bingölün Genç ilçesinde ve o zamanın Genç Murat spor kulübüyle her türlü doğu ve güneydoğu illerinde,İzmirde,Trabzonda, Giresunda,Ankarada,İstanbulda, Boluda,Muğlada,Alanyada ve İzmitte bir yıl ara vermeden, zaman zaman ailemden gizli, zaman zaman ailemin haberi doğrultusunda stadlarda bulundum.Aktif anlamda...Sadece gidip maç izlemeyi kast etmiyorum.Öyle bir kastım olsa 81 şehir varsa, rahat 55-60 tanesinde maç izlemişliğim vardır.Burda benim maç izleme olayım değil konuşmak istediğim...Konuşmak istediğim şu; çoğunuzun da takip ettiği bir kaç bloğun birinde,futboldan nefret edilen 20 şey konulu bir anket yapılmış ve 20. sıraya da polis eklenmiş...
Aklıma binlerce soru geliyor şu an, o polisten nefret ettiğini söyleyen taraftarlara...Ama Kendimi tutuyorum; çünkü biliyorum ki,ayağını sadece bir asfalta uzattı diye polisten dayak yediğini belirten zihniyet,ardından da polise bir kaç öneri de bulunduğu için dayak yediğini,yetmemiş gibi yerde yatarken suratına tekme yediğini belirten zihniyet, daha neler neler anlatır bu yazının sonunda...Ama yine de yazmak gerekiyor...
Evet hepimiz televizyon kanallarında yüzlerce kez denk gelmişizdir, polisten dayak yiyen taraftar görüntülerine ya da kalabalık bir polis gürühu eşliğinde, sahil boyunca yürüyen kitlelere..Polis asla şiddet uygulamıyor demiyorum hiç bir zaman...Ama soruyorum sana ey polisten jop yemekle övünen taraftar...;
Polisin hiç bir stada gitmediğin hayal et bakalım...Ve o hayalini, senin ezeli bir rakibinizin stadında maç izlediğinle süsle...Hiç polis yok,40 bin rakip taraftarı, 2000 tane de siz...He? Ne oldu? polis lazım değil mi? yok aga lazım değil biz 200 kişi s.ker atarız adamları mı diyorsun? öyleyse topla 2000 kişi...hiç durma...




Devam edelim, stadda polis olmadığını, rakip taraftara çoban gibi eşlik etmediğini, bilet kuyruğunda bulunmadığını...Yavuzun askerleriyle iran şahının askerleri gibi birbirinizi kıyar geçirirsiniz...Siz değil misiniz ki rakip takımın bırak oyuncusuna,formasına, topçusuna tahammül etmeyi,çevrenizdeki arkdaşlarınızı bile maç günü kırmaktan gocunmazsınız...Eee daha ne diye boku polise atarsınız...
Ayağını uzatmış da polis jop vurmuş..Yaa allaşkına yaa..Hiç bir şey demek gelmiyor içimden...
Polis çok mu istiyor sanıyorsunuz, o stadlara gidip size bekçilik yapmayı...Ulen siz stada sabah 4 te gidiyosanız polis sizden de önce sabah 3 de gidiyor stada...Sen hem polisten yana dem vur, hem de götün sıkıştımı polis diye avazın çıktığı kadar bağır...
Sen içip içip,esrarı çekip çekip maça gel taraftar olarak, polis te seni korusun bu erarkeşçilerden...Ama sen zerre kadar polisin varlığına şükretme sakın...Götüne jopu yiyince de çık ortalığa ağla...Polise çamur at..Ne güzel memleket de yaşıyoruz böyle...
Stadlarda sıkıştırılıp dayak atılan polisler de çıkıp s.kerim lan böle taraftarı...Gitmiyom ben maça derse bir gün ve baş başa kalırsanız rakiple, sizi ordan ya ölü çıkarırlar ya da katil...Akıllı olun ve polisin varlığını bir kere daha sorgulayın...

2 yorum:

Bülent dedi ki...

burada bahsedilen polislerin mesleği polislik değil mi bu işi yaptığı için devletten maaş almıyor mu, ve bu mesleğin içerisinde vatandaşı koruma diye bir şey var mı yok mu? eğer bu üçüne de cevap evetse, mecburen o maça gidip o taraftarları birbirinden uzak tutacak. bu noktada bunu insanlığın gerektirdiği gibi yapar ya da kendine yakıştırdığı gibi yapar orası ayrı. taraftar tamamen suçsuz demiyorum ama o sadece bir taraftar yaptığının sonuçlarını düşünebilme yetisine sahip olup olmadığı sorgulanabilir, ama polis dediğin kişinin, mesleğinin bir gereği olarak, yaptığı işin sorumluluğunu bilmesi gerekir.

karalamaca dedi ki...

sevgili bülent... polisin görevi kamu düzenini sağlamak ve vatandaşı özgürlükler çerçevesinde korumaktır..Dediğin gibi o üç sorununda cevabı evet.Her maç öncesi yapılan güvenlik toplantılarında, emniyetten, o maçın önemine göre belli sayıda polis istenir ve polis bu istek üzerine gidip görevini layıkıyla yapmak zorundadır..Her meslek grubu gibi polis de mesleki sorumluluklarını bilmek zorundadır...Ama şu gerçeği görmek istemiyoruz, polis maça taraftar dövmek için gitmez, taraftar ise maça polise olan nefretini dışavurmak için gider...taraftar takımına kızdı mı, rakibe kızdı mı, yöneticiye kızdı mı bu öfkesini yansıtacak yer olarak, polisi seçer...polis göze batar.Sonra şehir efsaneleri türemeye başlar, yok çekirdek çitledim de polis bana vurdu, yok efendim sesimi yükselttim de polisler üstüme çullandı...Diyeceğim şu ki, polise polislik yapmasına izin vermeyelm o zaman...Stadlara doldurmayalım bu adamları...
Taraftar, insan olmayı öğrenirse, değil polisin jopunu eline alması, polisin stada gelmesine bile gerek kalmaz...şahsen ben gittiğim bir stadda binlerce polisi, yetmeyip çağrılan jandarmayı görünce kendi adıma utanıyorum...Çobansız iş yapamıyor muyuz biz?